Andree

X och Y

Publicerad 2013-03-14 10:13:00 i

För någon vecka sedan kom jag på att jag nog borde minska lite i midjemåttet innan bröllopet och nu har jag hållt på i snart tre veckor. Resultatet är minst sagt överraskande. Jag hade ett realistiskt mål (X) och en drömvikt (Y). X skulle ta mig tio veckor att gå ner men jag har redan gått ner hälften av detta, på bara tre veckor. Visserligen rasade det den första veckan och sedan har minskningen fasats efterhand men jag är glad så länge kurvan inte går uppåt igen. Det är till och med att drömvikten börjar bli greppbar men det får vi se i slutändan.
 
Jag var ju duktig som fasen att vara ute och springa den första veckan men sedan drabbades vi av blåsväder och det var direkt otrevligt att vara ute, inte minst att springa då. Dock gjorde vi vårt bästa i hushållet att promenera till närmsta byhåla för att försöka röra på fläsket. I och med att madammen jobbar fyr-skift så får mina joggingturer anpassas med hennes jobb och i förrgår sa jag att på torsdag ska jag bannemig springa lite eftersom det hade slutat blåsa. Igår morse var marken helt vit av snö och likadant idag, så det blir nog inget spring idag alls. Men det är inte omöjligt att det blir en liten promenad i alla fall.
 
Kanske inte så jäkla kul att läsa dagens inlägg, jag var bara glad över min bedrift och ville skriva av mig lite.
 
Tack och hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andree

Hej jag heter Andree och är närmare en gubbe än en grabb. Bor tillsammans med min sambo och min dotter i ett renoveringsobjekt jag köpte när jag var nitton år som vi renoverar när ork och lust infinner sig. Jag har just startat min föräldraledighet och tycker att det är spännande att få vara tillsammans med min dotter hela dagarna.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela