Andree

Barbapappa

Publicerad 2013-03-04 11:18:28 i

Jo, en sak till.
 
Jag har ju faktiskt bestämt mig för att jag inte vill se ut som barbapappa lagom till bröllopsfotot så förra veckan tog jag ett beslut att göra vad jag kan för att lösa detta. Av någon anledning funkar inte pizza och muffins-dieten och stenhård soffliggning gör underverk på magen men inte på det sättet jag ville... Och det löser sig inte av sig själv.
 
Så på måndagen sprang jag 5,5 km, men fick ont i knäet (hade ledbandsinflammation för ett par år sedan, vill inte få det igen..)
Tisdagen gick jag i rask takt 5 km trots känning i knäet.
Onsdagen simmade jag 5 x 25 meter sedan kom det onda i knäet tillbaka.
Fredagen sprang jag 7,6 km där det mesta kändes bra men sista sträckan var orken slut.
 
Jag har en app i telefonen där jag räknar kalorier och sånt, låter riktigt tråkigt men det går faktiskt bra. Det handlar inte om att jag är jättenitisk med all mat, mer att jag får ett hum om vad jag stoppar i mig. I princip äter jag halva portioner av allt, frukost, middag och kvällsmat och rör mig mer. Det är allt, och i morse ställde jag mig på vågen och fick ett överraskande resultat. Men så går man ju alltid ner som mest i början
 
Så fort madammen kommer hem från jobb ska jag ut och nöta asfalten igen.
 
Tack och hej/barbapappa.

Kommentarer

Postat av: Madammen/eller valrossen om du så vill

Publicerad 2013-03-04 21:44:51

Heja dig! :D

Svar: Tack detsamma.
Andree

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andree

Hej jag heter Andree och är närmare en gubbe än en grabb. Bor tillsammans med min sambo och min dotter i ett renoveringsobjekt jag köpte när jag var nitton år som vi renoverar när ork och lust infinner sig. Jag har just startat min föräldraledighet och tycker att det är spännande att få vara tillsammans med min dotter hela dagarna.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela