Andree

Att bryta ett mönster. Del 2

Publicerad 2013-03-15 14:52:13 i

Idag vid förmiddagsvilan var jag beredd på samma arbete som igår (en timme och förtiofem minuter). Märkte ju att tösabiten började bli trött så jag såg till att det blev tyst i huset, gick upp och lade henne, avvaktade i trappan och hade koll på henne. Vid två tillfällen ville hon klättra ur sängen men då var jag framme direkt och hejdade henne. Efter knappt tio minuter gick jag ner och satte mig i köket för att lyssna efter att hon skulle klättra ur, efter tre falsklarm somnade hon faktiskt. Jag hann med att trixa lite med tvätten och ta en kopp kaffe i lugn och ro. Jag misstänker att jag inte avhjälp bekymmret med urklättringen än. Kan ju nämna att Signe klättrade ur sin säng och lade sig i vår säng efter att madammen gått och lagt sig och knackade på hennes rygg för att meddela att hon låg nu låg brevid sin mamma. Men jag ser ändå dagens resultat som en liten seger och ett steg i rätt riktning.
 
Tack och hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andree

Hej jag heter Andree och är närmare en gubbe än en grabb. Bor tillsammans med min sambo och min dotter i ett renoveringsobjekt jag köpte när jag var nitton år som vi renoverar när ork och lust infinner sig. Jag har just startat min föräldraledighet och tycker att det är spännande att få vara tillsammans med min dotter hela dagarna.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela