Andree

En hemmafrus bekännelser

Publicerad 2013-01-11 11:44:00 i

Första pappalediga veckan snart avklarad och måste erkänna att det har gått bättre än jag trodde. Inte för att jag trodde att det skulle sluta i katastrof heller men det är ändå en omställning med helt nya rutiner för mig samtidigt som dottern lägger om sina sovrutiner. Tidigare sov hon två gånger om dagen men nu verkar det som att hon klarar sig med bara en tupplur. Allt tar så mycket mer tid än vad jag är van vid, att fylla en diskmaskin tog tidigare max tio minuter men nu kan det lätt ta över fyrtio minuter när man har en illbatting som springer runt.

Mitt i alltihopa kan det bli tyst i huset och det betyder oftast att tösen gör något som hon inte får och då måste man avbryta och se vad hon håller på med. Sedan för man rensa undan det hon gjorde som hon inte fick för att sedan återgå till diskmaskinen. Och så håller det på hela dagen. Men jag har anpassat mig till detta, inte lönt att tro att jag ska kunna storstäda hela huset på en dag. Jag är nöjd om det inte ser värre ut på kvällen än det gjorde på morgonen.

 

Kommentarer

Postat av: far

Publicerad 2013-01-13 01:51:15

Låter mysigt och kul. Ta vara på tiden med Signe, snart vill hon flytta hemifrån och köpa hus.

Svar: Ja, jag antar att tiden bara kommer att gå fortare och fortare...
Andree

Postat av: madeleine syster

Publicerad 2013-01-20 16:33:15

hej det låter mysigt att bara vara ledig och mysa alla dagar men allas hjärte gryn. och för att hon blir tyst är bara för du ska märka att hon finns och hon älskar sin pappa jätte mycket. det ser jag på henne. pappas flicka. kram syster mady

Svar: Tack.
Andree

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andree

Hej jag heter Andree och är närmare en gubbe än en grabb. Bor tillsammans med min sambo och min dotter i ett renoveringsobjekt jag köpte när jag var nitton år som vi renoverar när ork och lust infinner sig. Jag har just startat min föräldraledighet och tycker att det är spännande att få vara tillsammans med min dotter hela dagarna.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela