Andree

Ur min synvinkel

Publicerad 2012-12-16 23:41:00 i

Jaha, då har man gått och friat till Madammen och tamejtusan, hon svarade ja.
 
Funderingarna började väl redan när vi väntade barn, men då var det inte så viktigt med alla funderingar och förväntningar som vi hade då med att vänta barn. Dessutom skilde sig Sandras föräldrar i den vevan och då blev det inte direkt något bra tillfälle att ställa frågan. Efter att Signe föddes kändes det ändå lite som att det var dags. Vi skulle upp till Hökensås och fiska med hennes släkt lagom till Kristi flygare och jag tänkte att där skulle jag nog kunna få ett tillfälle att fråga hennes far om tillstånd.
 
Det kanske är fjantigt att be om lov kan tyckas, men för mig var det faktiskt en självklarhet. Vi åkte ut i en eka för att fiska och när jag satt där och försökte bygga upp mitt mod till att fråga passade min mor på att ringa. Min far hade fått en hjärtattack och det var väldigt osäkert hur det skulle gå med honom. Mina tankar på frieri försvann där och tänkte bara på far min.
 
Nu under hösten har vi pratat fram och tillbaka om hur vi ska göra med ägandet av huset då det endast är jag som står som ägare och ett möte med banken bestämdes. Väl där fick vi reda på att det inte var så lätt att ordna som vi trodde. Det lättaste hade ju varit att gifta oss men det var vi inte så intresserade av. Inte så att jag visade det öppet i alla fall.
 
Jag hade tänkt att vänta till våren/sommaren för att kanske hinna knåpa ihop en skattjakt likt den jag anordnade när hon fyllde 27. Om vi inte gifte oss nu kunde det bli en ganska rejäl summa pengar att betala för att få Madammen som samägare i huset och det tyckte jag var onödigt. Jag hade ändå tänkt att fria inom ett halvår ändå.
 
Sagt och gjort. Jag köpte en plastring på ICA i byhålan i mådags, och sedan försökte jag fundera ut hur jag skulle göra för att det skulle bli lite roligt av det hela. På torsdagen bestämde jag mig för att idag ska det ske. Fem sekunder efter att jag sms:at svärfar att jag ville träffas. Det var lite nervöst att köra ner, men inget mot när jag ringde på hans dörr.
 
Väl hemma igen hade Madammen och Signe inte kommit hem än så jag hann förbereda mig lite. När familjen satt vid middagsbordet lite senare och jag matade Signe så skulle Madammen upp för att göra något och då lade jag mitt lilla inslagna paket på bordet vid hennes plats. Resten är historia, som ni säkert har läst på madammens blogg.
 
Men tanken är att vi ska gifta oss till sommaren. Räkna med att det blir lite skriverier om sådant i framtiden.
 
Tack och hej.

Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2012-12-17 10:59:43

Underbart fina du. Att du har gått i sådana tankar så länge! Älskar dig, puss!

Svar: Ja så är det.
Andree

Postat av: Mor

Publicerad 2012-12-17 13:09:19

Åter en rörande berättelse till din älskade Sandra. Dina friar tankar som du gått och haft i dina tankar.
Nu önskar jag er både ett lycklig framtid. Vet hur mycket kärlek du har till både Sandra och lilla Signe:)
Kram från mor

Svar: Tack så mycket.
Andree

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andree

Hej jag heter Andree och är närmare en gubbe än en grabb. Bor tillsammans med min sambo och min dotter i ett renoveringsobjekt jag köpte när jag var nitton år som vi renoverar när ork och lust infinner sig. Jag har just startat min föräldraledighet och tycker att det är spännande att få vara tillsammans med min dotter hela dagarna.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela