Andree

Min dag med Signe

Publicerad 2012-12-16 23:10:00 i

Madammen, svärfar och min syster åkte till Danmark för att titta på opera så jag blev ensam kvar att ta hand om min dotter för en dag. Redan tidigare i veckan hade min mor frågat om vi inte kunde åka in till stan för att titta på en julmarknad för Landskronabaserade företag som bjöd på julstämning. Det skulle finnas jultomte, karuseller för småbarn, ponnyridning och motocrossbana för de som ville testa på detta. Eftersom Signe är ett barn så tänkte jag att hon kanske skulle tycka att detta var kul.
 
Det visade sig att hon tyckte att det var lika kul som vi vuxna så vi avlägsnade oss efter cirka 45 minuter eller så. Det enda småroliga som hände var när Jultomten kom fram till Signe och vinkade, Signe tittade på honom som om hon tänkte; Varför har du klätt ut dig? På vägen hem passade jag på att handla lite förnödenheter, mjölken var nästan slut. När jag svängde in på parkeringen bjöd jag hem mor och hon var inte sen att tacka ja.
 
Signe fick sin lunch samtidigt och efter ett litet tag blev hon trött och när jag gick och lade henne så sa min mor att hon inte skulle vara kvar när Signe vaknade igen. Mor och jag satt och snackade om både det ena och det andra och vips så hade Signe vaknat igen. Mor åkte hem och jag började med middagen: Potatis och köttbullar med brunsås vilket uppskattades av tösabiten.
 
Efter maten busades det så det stod härliga till, vi jagade varandra runt i köket och levde rövare, men åldern tar ut sin rätt så jag satte mig i soffan och övervakade henne. Det var ju vad jag trodde. Signe tycker om att klättra i en fåtölj med armstöd i trä och hon måste ha sluntit med handen när hon klättrade för sekunden senare så grät hon. Först såg det inte så farligt ut, men efter bara någon sekund så började det att blöda.
 
Hon hade lyckats bita sig själv i läppen och vid närmare inspektion såg det ut som om hon hade blivit attackerad av ett hålslag. Jag krossade isbitar åt henne att äta. Tänkte att det kanske kunde bedöva lite. Det gjorde resultat för hon slutade att gråta. Sedan ringde jag min mor som en gång i tiden jobbat på lasarett och tvingade hit henne för att få hennes åsikt. Vi kollade hennes tänder och de såg intakta ut, jag stoppade in ett finger i munnen och hon bet mig hårt i det. Tack ska du ha far, för att du tar så väl hand om mig.
 
Efter bara ett litet tag efter att hon slagit sig blev hon lugn så nattningen gick galant. Nu fick jag äntligen tid att hänga upp tvätten som blev tvättad innan Madammen drog till Danmark. Jag tänkte att när tvätten var färdighängd så skulle jag koppla av med att spela lite tv-spel innan Madammen kommer hem igen. När jag tänkt färdigt tanken så kom hon in genom dörren och sa att jag skulle sätta i bilbarnstolen så skulle hon dra igång tv:n för att se en film som just hade börjat. Därför satte jag mig här...
 
Tack och hej.

Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2012-12-17 11:04:00

Låter som en bra dag (förutom lilla missödet - men det var nog inte så farligt!) Snart är detta din vardag :) Puss.

Svar: Nej, efter att hon fick ätit lite is så blev hon sitt vanliga jag igen.
Andree

Postat av: Mor

Publicerad 2012-12-17 13:18:32

Tack själv Andree för en trevlig eftermiddag tillsamman med dig och lilla Signe..
Kul att se Signes intryck på jultomten.Som frågade om Signe varit en snäll flicka!!! Snällare flicka finns inte. Tack för fikat och pratstunden..
Skönt att Signe var sig själv igen när jag kollade till henne efter missen.
Du vet att jag ställer upp när ni behöver min hjälp. Kram mor

Svar: Ja hon är snäll hon. Tack själv för pratstunden.
Andree

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andree

Hej jag heter Andree och är närmare en gubbe än en grabb. Bor tillsammans med min sambo och min dotter i ett renoveringsobjekt jag köpte när jag var nitton år som vi renoverar när ork och lust infinner sig. Jag har just startat min föräldraledighet och tycker att det är spännande att få vara tillsammans med min dotter hela dagarna.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela