Andree

Intresseklubben antecknar (inte).

Publicerad 2011-01-29 20:38:15 i Sånt som surrar i huvudet,

Kände för att skriva några rader men just som jag skulle trycka på tangenterna så kom jag på att jag har ju egentligen inget intressant att berätta, därför så skriver jag om första bästa som dyker upp i skallen...

Inget ännu...

Köket är i ett fungerande skick i alla fall, både vatten och avlopp är fixat och näst intill all el dessutom. Bara så att ni vet det så är det riktigt skönt. Vi har en massa kvar att göra, fönster ska bytas, innertak ska byggas och det ska både tapetseras och målas, men man går runt här med en känsla att det värsta är över och att resten är nedförsbacke. Vi är inte tvugna att renovera till vi går och lägger oss utan vi har faktiskt haft både en och tre dagar där vi inte gjort något vettigt alls. Det var faktiskt ganska länge som vi tog det så lugnt. Skönt.

Jag skäms dessutom inte för att säga att det har blivit förbaskat fint här. Det överträffade mina egna förväntningar och det är kul. Visst hade vi ett hum om hur vi ville att det skulle se ut, jag såg en gammal bild på hur det var tänkt från början, för cirka ett år sedan och vi har inte seglat allt för långt ifrån grundidén. Men om ni har sett mitt förra inlägg (bild sju när jag står och plockar skit ifrån marken), ungefär där i det skedet var jag långt ifrån övertygad om att det skulle bli så bra. Det var knappt att jag ens trodde att vi skulle fixa det. Många sömnlösa nätter där...

Men på något sätt löste det sig. Eller ja, DET löste sig inte, VI löste det. En sak i taget, en dag i taget. Nu har vi kommit så långt att vi har börjat plocka in grejor i skåpen, vilket i sin tur betyder att vi har börjat rensa bastun, där allt var instoppat. Vi hade två kartonger med saker från skafferiet men det slutade med att vi fick slänga mer än en kartong av det då det mesta var äldre än datumstämplingen vilket vittnar om vår optimism innan vi började renovera. 

En idé som vi fick ganska tidigt var att riva ner väggen mellan kök och vardagsrum, samma vägg som trappan anlöper mot för att sätta upp en bokhylla som rumsavdelare men vi sa att vi skulle lugna oss med det tills det var dags för vardagsrummet att renoveras. Mitt i allt så åkte den ner i all hast innan vi hann ångra oss och det blev skitbra, oförskämt bra. Eftersom man sällan kan utnyttja utrymmet under en trappa så blev det en läshörna och det är jäkligt mysigt att sitta och läsa där med brasan precis framför näsan.

And now for something completely different.

Har ni läst om att det har visat spår av bly i cafebars maskiner, vi har en sådan på jobb och det kanske är därför som vågen visar vad den gör... Jag har visserligen tyckt att vårt kaffe smakar illa en längre tid så nu testar jag instant coffe. Jag testade en arbetsdag utan kaffe men då gick det inte alls bra, därför kör jag pulverkaffe ett tag nu.

Nu kan jag tyvärr inte komma på något mer att skriva om så jag tackar för mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andree

Hej jag heter Andree och är närmare en gubbe än en grabb. Bor tillsammans med min sambo och min dotter i ett renoveringsobjekt jag köpte när jag var nitton år som vi renoverar när ork och lust infinner sig. Jag har just startat min föräldraledighet och tycker att det är spännande att få vara tillsammans med min dotter hela dagarna.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela