Andree

Chock.

Publicerad 2011-01-16 14:22:12 i Allmänt,

För ett tag sedan, strax inan jul var svärföräldrarna här på en kopp kaffe, och vi kom att diskutera vad som stod på tur under renoveringen. Vi hade precis fått upp köksinredningen om än hjälpligt och just då var jag mer eller mindre trött på allt vad renovering och bygge och ikea hette så jag svarade att under hela januari ska jag inte göra ett ärligt handtag utan bara vila upp mig, förutom att vi skulle göra köket användbart. Det roliga är att jag faktiskt trodde på det.

Nu sitter jag i farfars fåtölj och har världens träningsvärk i högra armen från fingerspetsarna till ända upp till bröstet och skuldran. Anledningen är att jag varit tvungen att borra ett hål i en vägg som tidigare varit yttervägg för att elektrikern ska kunna koppla in all el i en ny central i huset. Med andra ord cirka 30-35 centimeters tegelvägg. Det är inget som man tar med den sladdlösa borrmaskinen och ett 13mm borr direkt. Vi åkte till en uthyrningsfirma och berättade vårt bekymmer.

-Då ska ni ha den här, svarade han och gick och hämtade något som kan liknas vid en hålsåg, fast ett par storlekar större. -Och så ska ni ha den här, och tog fram en låda som innehöll en borrmaskin fast den också ett par storlekar större. Det var riktigt tungt att bära, kanske inte så svårt att borra hålet men nu känns det verkligen i hela armen.


Jag började denna dagen med ett par mackor och sedan tänkte jag chockera madammen lite med att ha diskat all disk som legat i en hög i flera månader. Jag vet att det är riktigt snuskigt men nu tog jag mig i kragen och gjorde en insats. Madammen har under veckan velat åka till ikea för att handla lådinredningar. Jag har inte orkat med detta men nu när jag diskat färdigt så känns det roligare att lägga ner allt i det nya köket än att lägga det i en gammal lådmöbel i hallen, jag ska kanske chockera henne med att föreslå en tripp till ikea idag, vi får se...

Over and out

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andree

Hej jag heter Andree och är närmare en gubbe än en grabb. Bor tillsammans med min sambo och min dotter i ett renoveringsobjekt jag köpte när jag var nitton år som vi renoverar när ork och lust infinner sig. Jag har just startat min föräldraledighet och tycker att det är spännande att få vara tillsammans med min dotter hela dagarna.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela