Andree

Trettonhelgen

Publicerad 2011-01-06 20:27:26 i Allmänt,

Idag har jag och säkert en hel drös med knegare varit ledig, förrutom min madam som plikttrogen stövlade iväg till sitt jobb halv sex i morse. Är man ledig så kan man vara uppe lite längre kvällen innan, nästan som en fredag. Planen var att madammen skulle få se ett avsnitt ur en ny tv-serie för att sedan gå och lägga sig. Sedan kunde jag få spela på vårt playstation så länge jag bara orkade med och kanske skulle det slinka ner både en och tre pilsner för att sedan ha en ordentlig sovmorgon idag.

Visserligen var en hantverkare inbokad men det skulle nog lösa sig i slutändan. Efter knappt en halvtimme in i avsnittet blev allt svart och vår första tanke var "Helsike, rök huvudsäkringen igen?". En snabb titt ut genom rutan så såg vi att hela gatan var mörklagd. Efter lite svärande så kom strömmen tillbaka, så det blev till att knappa på tv:n så vi hittade programmet igen och just som vi satte oss tillrätta så blev det svart ännu en gång. "Jaha där rök den planen om pilsner och tv-spelande". Instinktivt ringde jag till mina päron som bor "nästgårds" för att höra om det var mörkläggning där med, men det var det såklart inte.

Däremot skulle strömmen vara borta till klockan två på natten och det var ett femtiotal hushåll drabbade. Satingen också, vad tusan skulle jag ta mig till nu? Madammen skulle ändå gå och lägga sig och eftersom jag inte kunde komma på något vettigare så gjorde jag det med. Då som en lösning på mina problem så kom strömmen tillbaka och jag rusade ner för att dra igång allt igen och när jag kommit halvvägs så blev det såklart svart igen. "Vem i helvete muckar gräl med sydkraft!!" Sängdags.

I dag vaknade jag tidigare än hantverkaren så det löste jag med att äntligen spela lite tv-spel i väntan på att han skulle höra av sig. Stömmen hade kommit tillbaka ungefär samtidigt som madammen gick upp ur sängen. Sedan monterade jag handtag på de flesta köksluckorna i köket när jag såg att grannarna var ute och skottade snön som tydligen rasat ner i morse och då fick jag lite dåligt samvete för det så jag knatade ut och jobbade mig varm tills hantverkaren kom till min undsättning och jag slapp undan skottningen. Hantverkaren hade en pappasjuk dotter med sig så det blev inget arbete utfört alls. Det slutade med att han for hem igen efter två koppar kaffe.

Jag fortsatte med att montera handtag tills madammen kom hem, men istället för att få en puss på munnen så såg jag att hon stod och skottade uppfarten så jag gick ut och hjälpte henne. Ett tag senare så kom plogbilen och drog upp värsta snövallen framför båda våra uppfarten så det blev till att knata ut en tredje gång och göra samma arbete igen och då visade det sig att plogbilen fuskat lite och kört upp en snöhög på grannens uppfart. Efter att ha hjälpt varandra med att skotta undan allt så bestämde vi oss för att hjälpa en tredje granne som nyligen brutit armen. Det visade sig att han behövde hjälp med att rasta sina hundar också.

Efter att ha plockat hundbajs och frusit rumpan av sig så tog madammen och jag tag i sticksågen och sågade till ena bänkskivan men då visade det sig att vi måttat fel på sju satans millimetrar. Som tur var så löste det sig i slutändan. Nu håller vi kväll och ska äta kvällsmat och se på ett avsnitt The Pacific och om jag har tur så kanske jag kan spela lite tv-spel. Som ni kanske kan förstå så har jag inte tid att skriva mer nu.

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andree

Hej jag heter Andree och är närmare en gubbe än en grabb. Bor tillsammans med min sambo och min dotter i ett renoveringsobjekt jag köpte när jag var nitton år som vi renoverar när ork och lust infinner sig. Jag har just startat min föräldraledighet och tycker att det är spännande att få vara tillsammans med min dotter hela dagarna.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela