Andree

En massa strunt.

Publicerad 2011-02-21 17:34:21 i Allmänt,

Det är ju en fruktansvärd lång tid sedan jag hade ett inlägg som inte handlade om fredagsmusik så jag tänkte kratta ner lite om vad som hänt här sedan sist. Vilket nog inte blir så mycket, tyvärr.

Vår soffa har kommit. En kramfors i brunt narvläder, skitsnygg och förbaskat skön att sitta i! Vi köpte köksbord, och det blev som jag ville ha det, ett fyrapersbord och det är placerat upp mot väggen. Minst i vägen på det viset. Vi har softat (soffat) en hel del och inte jobbat så mycket med renoveringen, på gott och ont. Skönt att ta det lugnt men vi får snart dra igång med att leta fönsterfirmor då vi ska byta 6 stycken fönster på nedanvåningen, har ni något tips?

När vi drog igång med att riva ner allt bärande och kofotade bort allt annat var vi så pass rediga att vi sparade alla tapetrester för att göra ett kollage av alla tapetbitar och i lördags gjorde vi det. Det var roligt och blev fint. 110 års tapethistoria är rätt så spännande, roligt också att de hade klistrat upp tidningspapper som vi har räddat i detta kollage, bild kommer snart.

Skulle sätta upp tavelramen och höll på med att trixa med taklampan när jag planterade mitt ganska så ömma huvud rakt på en spikskalle och slog upp ett litet jack så att det blödde en liten stund, men det var inga väsentliga kroppsdelar som kom till skada. Man skulle kunna säga att jag slog huvudet på spiken där...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andree

Hej jag heter Andree och är närmare en gubbe än en grabb. Bor tillsammans med min sambo och min dotter i ett renoveringsobjekt jag köpte när jag var nitton år som vi renoverar när ork och lust infinner sig. Jag har just startat min föräldraledighet och tycker att det är spännande att få vara tillsammans med min dotter hela dagarna.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela