Andree

Aktiv dödshjälp

Publicerad 2011-04-26 20:35:01 i Allmänt,

Min granne är snäll och trevlig på alla vis men kan på det mest subliminala sätt lura in en på de mest idiotiska idéerna som finns och det medans man ler och ser fram mot galenskaperna. Nu ska vi springa Eskatorpsloppet, ungefär lika långt som ett halvmara, om knappt fyra veckor. Idag så testjoggade jag ca fem kilometer (gick nog mesta tiden) och jag trodde att jag skulle dö. Det tog mig ganska så exakt en timme att förflytta mig fem kilometer. Om jag tjuvstartar halvmaran kvällen innan kanske jag klarar mig halvvägs innan jag blir omsprungen - suck

Anledningen till att jag fått för mig att springa som en dåre är att jag misstänkte att madammen krympt alla mina kläder och fifflat med badrumsvågen men hon nekar. Det lutar mot att chipsdieten inte riktigt funkar. Jag försöker väl inte bli någon beachvolleybollhunk, lite självinsikt har jag, men det hade varit kul om jag inte blev misstagen för en hårig barbapappa. När jag var liten fick jag höra att om man åt grovbröd blev man stark och fick hår på brösten, jag kan berätta att om du äter frallor får du hår på ryggen, inget vidare stark blir du heller.

Kommentarer

Postat av: mor

Publicerad 2011-04-27 18:13:05

Jag ska heja på dig...Såklart du kan springa, för det var du dukig på när du var liten, då fick du springa efter lillsyrran din. Inte lätt alltid att komma i fatt henne..Du glöm då inte dom

"snabbe skorna" då kanske du hinner ifatt övriga löparna...Kram från en stolt hejande mor

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andree

Hej jag heter Andree och är närmare en gubbe än en grabb. Bor tillsammans med min sambo och min dotter i ett renoveringsobjekt jag köpte när jag var nitton år som vi renoverar när ork och lust infinner sig. Jag har just startat min föräldraledighet och tycker att det är spännande att få vara tillsammans med min dotter hela dagarna.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela