Andree

Uppdatering, eller bara som jag avreagerar mig...

Publicerad 2010-11-30 20:56:18 i Huset,

Om nu någon saknade den så var fredagens festlåt inställd på grund av en monstruös deadline och vi ligger lite efter just nu. Fasen vad det tar tid att spackla och slipa, och vad lätt det är att missa ett skruvhål. Senast jag skrev här så hade vi just fått schaktet till kaminen färdigt och gipsat klart alla väggar. Sedan dess har vi spacklat klart två väggar, köpt ny induktionshäll och varmluftsugn. I fredags kopplade vi in kaminen igen efter drygt ett halvår i grannens uterum (helt ärligt, vår kamin har varit undanstuvad i grannens uterum då vi inte hade plats till den). I lördags och söndags så vävade vi de två väggarna som var färdigspacklade och igår så handlade jag det resterande golvet och målade de två väggarna och slipade och spacklade den sista.

Idag blev väggen slipad av madammen bara för att bli spacklad av mig igen när jag kom hem från jobb sen var det bara att lägga ett andra lager färg på de två väggarna. Det är verkligen ett uttjatande jobb, men det måste göras om det ska bli grannt. Och det måste göras snabbt för om en och en halv vecka så kommer köket. Som jag ser det så bör vi kunna dra igång med att väva den sista väggen på torsdag eller fredag. Då ska vi sedan lägga golvet, men av erfarenhet går det ganska så fort, dock har vi en golvlucka och sammanlagt fyra stående pelare som strular till det, men jag ser det inte som en omöjlighet.

Även om jag i ett tidigare inlägg skrivit att man ska vila minst en dag i veckan så är det tyvärr inget jag följt de senaste veckorna och det tar ut sin rätt, skönt då att vi snart ska ha semester och jag har förhandlat med madammen om att i samband med det släppa allt arbete i en månad efter det och bara njuta av ett halvfärdigt kök och ladda batterierna. Som ni säkert förstår så är jag riktigt sliten och trött på hela skiten just nu. Jag fattar inte ens hur vi pallar ibland. Det är tur att vi är två om det, det är ännu mera tur att det är just VI två om det. Annars hade det aldrig gått. Sorry om detta inlägget blev lite deppigare än vanligt men jag behövde avreagera mig bara, i morgon är allt bra igen.

Over and out.

Kommentarer

Postat av: Madammen

Publicerad 2010-11-30 22:41:09

Ja, snart ligger vi på playan i Egypten med varsin drink i handen och bara njuter :) Så himla skönt vi ska ha det och verkligen tänka på helt andra saker än spackel, fukt och reglar. Underbart! Love you baby! Nothing can ever break you and me, we are a fabulous team! ♥

Postat av: mor

Publicerad 2010-12-01 16:13:15

Jag din mor, förstår att du/ni är uttråkade och lite less på köks arbetet nu. Men ni ska se att snart och med ny kraft i kroppen så är ert nya fina kök klart..Önskar er en underbar semster..Det är ni verkligen värda...Love you my son..you mam

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andree

Hej jag heter Andree och är närmare en gubbe än en grabb. Bor tillsammans med min sambo och min dotter i ett renoveringsobjekt jag köpte när jag var nitton år som vi renoverar när ork och lust infinner sig. Jag har just startat min föräldraledighet och tycker att det är spännande att få vara tillsammans med min dotter hela dagarna.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela