Andree

Slutspurt.

Publicerad 2010-11-12 16:26:01 i Huset,

Äntligen börjar det närma sig slutet. Eller ja, det är en väldigt massa kvar att göra men inom en överskådlig framtid kan vi börja installera köket. Det vi har kvar att göra är följande:

Regla klart - har två reglar kvar.
Isolera klart - All kvarvarande isolering inhandlades idag.
Ska bli klart innan måndag.

Dra elrör - Elektriker bokad till söndag/måndag.
Gipsa sista väggen - All kvarvarande gips inhandlades idag.
Sätta upp mineritskiva och bygga schakt till kamin - Skivan inhandlades idag.
Ska bli klart innan söndag v. 46.

Spackla/slipa alla väggar
Grundmåla alla väggar två gånger.
Ska bli klart innan söndag v. 47.

Lägga mellan 25-30 m2 golv.
Vill få färdigt detta innan fredag v. 48.

Får vi köket levererat fredag v. 48/måndag v. 49 så har vi kanske möjlighet att hinna slänga upp köksinredningen innan vi drar på semester. Som ni då säkert kan förstå så har jag inte tid att sitta här och skriva en massa. Nu ska det byggas så in i helsike.

Over and out.

Kommentarer

Postat av: far

Publicerad 2010-11-12 20:20:05

Låter mycket positivt. Ni är jätte duktiga.

Tänk på att ni får montera skåpen innan ni sätter upp dem, och det tar lite tid. Jag har precis monterat 2 nya skåp till vår toalett. (Ett jävla jobb)

Kram/Far



Postat av: mor

Publicerad 2010-11-12 21:10:24

Håller med far, ni är otroligt duktiga.

Nu kommer det roliga med att måla. lägga golv, få upp skåp, hyllor och inte minst en spis:-) Vet att det känns lite motigt ibland. Ni jobbar ju om dagarna så all er fritid går åt att renovera.

Men snart kan ni njuta av ert nya fina kök.

Vi ska stayla om vår toa.

Far har börjat att montera skåpen. Så nu hoppas jag att vi får en fin toalett innan jul

Kram/ mor

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andree

Hej jag heter Andree och är närmare en gubbe än en grabb. Bor tillsammans med min sambo och min dotter i ett renoveringsobjekt jag köpte när jag var nitton år som vi renoverar när ork och lust infinner sig. Jag har just startat min föräldraledighet och tycker att det är spännande att få vara tillsammans med min dotter hela dagarna.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela