Andree

Horisonten närmar sig.

Publicerad 2010-11-21 12:07:16 i Huset,

Ni (tre) som följer min blogg vet säkert att vi håller på att renovera köket och att det har varit ett rejält projekt och att det var större jobb än vad vi trodde. Vi har stått och drömt oss bort med jämna mellanrum, tänk när vi äntligen har ett golv, tänk när vi äntligen har väggar. Nu har vi på senare tid drömt oss bort och längtat efter ett kök.

Men vet ni vad!! Vi beställde det igår!! Riktigt jäkla skönt!

För övrigt så är alla väggar uppe, även mineritskivan och det omtalade schaktet bakom kaminen blev klart i gårkväll så dagens agenda är att spackla så långt spacklet räcker. I morgon får vi nog köpa en spann spackel till och sedan har vi blivit tipsade om en tapet som man klistrar upp på väggarna som man sedan målar över så ska det bli jämnt till tusen, så den ska vi nog också köpa. Dessutom så kommer vi att köpa en glasskiva som vi ska sätta under kaminen. Lite snyggare än en plåtskiva.

Men helgen stora glädjeämne är som sagt att köket äntligen är beställt!!
Beräknat leveransdatum är nionde december, knappt tre veckor, ehh jag får nog ta och jobba lite nu då...



Over and out

Kommentarer

Postat av: far

Publicerad 2010-11-21 15:54:50

Renoverar ni köket? Nej jag bara skojar. Det ser ju bra ut. Men har du inte missat köksön?

Jag hittade ett bra citat eller om det var ett visdomsord, men jag tyckte det passade in på dej och ert bygge.



Det är den som går vilse som finner de nya vägarna.



För visst har det uppkommit nya lösningar under tiden ni byggt. Och vad det gäller dej, och att gå vilse, är kommentar överflödig. Men visst blev jag importerad, att du hade passerat kassan innan oss i går.

Postat av: Andree

Publicerad 2010-11-21 16:31:24

Svar Far:



Nja vi har inte missat köksön, bilden är det vi kunde lägga beställning på i deras kitchenplanner. Köksön och en kombinationsmicro fick vi lägga till manuellt, men det är beställt.



Att hitta de nya vägarna är nästan alltid roligt, kanske inte när man måste vräka ut 12 kubikmeter jord ur grunden, eller när man hamnar i Häljarp när man missat bussen. Men det är garanterat alltid intressant.



Vi hade nog tänkt titta ut till er, dels för att kolla ert badrum och sedan vet vi inte riktigt hur vi ska göra vid fönsterna så vi vill bara se hur ni har det runt era fönster. Men vi kan höras på telefon i morgon.

Postat av: far

Publicerad 2010-11-21 17:33:38

Tänk, det hade jag glömt. Häljarps trippen alltså.

Jag ska måla det sista i morgon, och sätta upp lite mer spottar. Men annars är vi färdiga. Dörren blev faktiskt mycket bättre än vad jag kunde föreställa mig.

Postat av: mor

Publicerad 2010-11-21 19:36:26

Tänk att ni snart kan sitta i ert nya kök...

Det var väl en resa i för sig..

Ni har lärt en massa nya saker...

Det viktiagste är att ni har lärt er att ge o ta...

Sen tror jag inte du behöver vara orolig Andree, för att gå vilse i ert nya kök.

Du får kanske ha en gps i köket, nej nu var din mor inte snäll mot dig.



Nu är vårt nya fina badrum snart färdigt... Riktigt lyxigt känns det.

Ni är välkomna ut i morgon så ni kan se far´s nya underverk.:-)) och se vad vi har runt våra fönster..dom är inte putsade men det är kanske runt fönstret ni vill se och inte ut genom rutan..HIHI

Ha det så bra kramisar Mor din

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andree

Hej jag heter Andree och är närmare en gubbe än en grabb. Bor tillsammans med min sambo och min dotter i ett renoveringsobjekt jag köpte när jag var nitton år som vi renoverar när ork och lust infinner sig. Jag har just startat min föräldraledighet och tycker att det är spännande att få vara tillsammans med min dotter hela dagarna.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela