Andree

En liten uppdatering.

Publicerad 2010-11-18 19:22:31 i Allmänt,

För er som undrar hur bygget går så följer nu en kortare resumé.

I fredags handlades en helsikes massa, gips och minerit och även en massa stenullsisolering.

I lördags så hände ingenting då vi skulle på fest på kvällen och jag räknade med att orka med det planerade på söndagen.

I söndags så hände inget för jag hade haft alldeles för kul på festen i lördags.

I måndags så kom elektrikern och drog de rör som behövdes för att vi ska kunna köpa köket.

I tisdags så hyrde vi en speciell maskin till att såga mineritskivan och lillebror hjälpte oss med det.

I onsdags så lämnade vi tillbaka maskinen och fick hjälp av grannen att gipsa stora delar av väggarna och jag isolerade bakom kaminen.

I dag så har madammen och jag gipsat klart det som behövs för att handla hem köket(!).

I morgon ska jag till spisfirman och ta reda på det sista jag behöver för att få schaktet färdigt och jag kommer att ägna resten av helgen till det och till att skruva färdigt väggarna och sedan spackla allt.

Med andra ord så håller vi vår deadline ganska bra än så länge.

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andree

Hej jag heter Andree och är närmare en gubbe än en grabb. Bor tillsammans med min sambo och min dotter i ett renoveringsobjekt jag köpte när jag var nitton år som vi renoverar när ork och lust infinner sig. Jag har just startat min föräldraledighet och tycker att det är spännande att få vara tillsammans med min dotter hela dagarna.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela