Andree

Dagens I-landsproblem

Publicerad 2010-11-21 21:13:34 i Huset,

När vi för ett par månader sedan satt i grunden med jord upp till armhålorna och allt såg förskräckligt illa ut så försökte vi visualisera oss hur köket skulle se ut när det var färdigt: Här kommer kaminen stå, här ska vi ha spisen, här borta skulle vi kunna ha diskmaskinen och där borta kan du ha hyllor till dina kokböcker osv.

När vi körde fast i drömmarna, till exempel hur vi ska göra runt fönsterna och i vilken nyans vi skulle måla bjälkarna avslutade jag ofta funderingarna med att när vi har kommit så långt att vi kan stå och vela över sådana bagateller, då har vi kommit jävligt långt jämfört med detta, och sedan började vi arbetet med att gräva igen.

Nu har vi kommit så långt att vi står och velar över hur vi ska ha det och det känns tyvärr inte så bagatellartat som vi först trodde. Både madammen och jag har lagt ner både kropp och själ för att göra renoveringen så bra som möjligt och vill inte att det slutar med att detaljerna ser knasiga ut.

I morgon ska vi åka till mina päron och ventilera oss och kolla in deras dass, då farsan nyligen renoverat det. Att han har klarat det på någon vecka eller tre förstår jag inte. Jag har för mig att när jag renoverade mitt/vårt dass (madammen och jag kände inte ens varandra de första åren jag bodde här) så tog det ett par månader och köket påbörjades i mars och vi är fortfarande inte färdiga.

Men snart...

Over and out

Kommentarer

Postat av: far

Publicerad 2010-11-21 21:50:23

Angående vårt "dass" I morgon är det en vecka.

Men jag gjorde ingen arkeologisk undersökning av golvet. Jag har bytt alla skåp, vask och toastol.

(toastolen bytte jag för några veckor sedan)

Sen har jag satt in duschdörr, och målat om.

Jag räknar med att bli färdig i morgon. Lite målning kvar. 3 spottar som ska upp. handdukstorken och hållaren till toapappret, kanske en spegel till ska upp.

Men det är nog färdigt när ni kommer.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andree

Hej jag heter Andree och är närmare en gubbe än en grabb. Bor tillsammans med min sambo och min dotter i ett renoveringsobjekt jag köpte när jag var nitton år som vi renoverar när ork och lust infinner sig. Jag har just startat min föräldraledighet och tycker att det är spännande att få vara tillsammans med min dotter hela dagarna.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela