Andree

ESC

Publicerad 2008-05-25 00:32:16 i Musik,

What to say?

Att Sverige inte skulle vinna var jag helt på det klara med. Jag gillar den inte så värst mycket. Den är för vanlig och försvinner helt i mängden, såsom radio eller i ESC finalen. Med andra ord är jag inte chockad, däremot var den bättre än typ Lettland. Men som alla vet så sitter det en sjuhelsiken massa finniga tonåringar och tyckte dom va fräcka.

Det jag mest retar mig på är svensk media. Det kvittar vad det än gäller så ser medierna att vi kommer vinna. Överallt i vår har man sett i löpsedlarna att vi kommer att vinna, och att Charlotte aldrig har varit bättre eller vad dom nu skriver. Inget ont om Charlotte, men hennes låt var inte bra och det tyckte resten av Europa också. I morgon kommer vi kunna läsa på löpsedlarna: Sveriges största chock, röstskandal, Charlotte i tårar och så vidare.

Tror dessutom att svensk media bara lyssnar på de som tycker att vårt bidrag var bra. Men då är det inte så konstigt att vi blir segertippade.

Däremot var det ett kärt återseende av Björn Gustavsson som stack ut ur mängden av sliskiga och fjäskande såpoperawannabees, och "körde sitt eget race", uppskattades jäkligt mycket, just när man mådde som mest illa av just nämnda såpoperawannabees.

Favoriter?  Tja:
Frankrike.
Grekland.
Armenien.
Bosnien & Herzegovina.
Och några till jag glömt, men då kan dom ju inte vatt så bra...

Nu skiter jag i detta, ska kolla runt på Blocket.se efter ny bil.
Den gamle bilen dricker lite väl mycket. Man får bara hoppas att inte madammen byter ut mig av samma orsak.

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andree

Hej jag heter Andree och är närmare en gubbe än en grabb. Bor tillsammans med min sambo och min dotter i ett renoveringsobjekt jag köpte när jag var nitton år som vi renoverar när ork och lust infinner sig. Jag har just startat min föräldraledighet och tycker att det är spännande att få vara tillsammans med min dotter hela dagarna.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela