Andree

Tandläkarnas skräck

Publicerad 2008-03-04 22:09:36 i Allmänt,

Idag är jag trött. En lagning i tänderna pajade igår, så det har ömmat hela natten. Ringde tandplågarna och fick tid. På måndag, annars får jag betala för akuttid. Trots att det borde vara reklamation. Om jag gör ett dåligt jobb hos någon och dom inte är nöjda, inte fanken hade jag begärt mer betalt. Jag frågade hur länge garantin gällde.

Vet ni vad dom svarade?
-Det beror på hur sköra dina tänder är...
Med andra ord: garantin gäller så länge det håller. Hade det varit ett bilköp hade det varit samma som R H garanti. Ja, inte Råga Hörstad garanti då, utan Runt Hörnet. När jag snusade och hade fula, gula tänder hade jag inga hål, och inga lagningar pajade. Ska kanske börja igen, bara för det...

Jag tycker det är lika illa med deras telefontider. Deras telefontider borde vara samma som deras öppettider, och inte en halvtimme efter dom öppnat. Blir man sjuk på morgonen och har tid just då, då kan man inte ringa och avboka. Däremot är dom kvicka att ge straffavgift för utebliven tid. En gång blev min tandläkare sjuk, men jag fick ingen information om detta, så jag tog ledigt från jobb, tog mig till tandläkaren, satt i väntrummet, och när jag tyckte att det tagit för lång tid gick jag fram och undrade vad som stod på. DÅ fick jag reda på det. Samma sak för ett litet tag sedan.

Ringde och bokade tid och åkte dit när det var dax. Satt och väntade i en halvtimme över tiden. Samma sak där, gick fram och undrade vad som stod på. Jaha, då hade dom skrivit in mig på en annan tid och sa att jag missat den. Då ville dom att jag skulle betala straffavgift för glömd tid och akutavgift för att jag kommit oanmäld. Dessutom hade jag tagit ledigt från jobb. Eftersom jag är släkt med min far så bråkade jag som fan och fick till slut rätt på skiten. Annars hade det blivit dyrt. Ska fanimej byta tandläkare. Ska först kolla om jag kan få min tand lagad gratis först.



Idag på jobb så var min kollega sjuk, och jag har fått köra lite på hans maskin, bara det att min kollega inte haft koll på alla ordrarna som han kört, så precis när jag var färdig med en order visade det sig att den redan var körd. Blev lite trött på det...

På vägen hem från Hbg, så i rondellen vid motorvägsavfarten i Rydebäck, kom där ett ålahuve från motorvägen i hög hastighet, och eftersom han inte blinkade antog jag att han skulle rakt fram mot Rydebäck... men nej. Han svängde av mot Hbg. Alltså fatta att jag tycker det är irriterande med folk som inte blinkar, jävla idioter. Jag har hört att man ska visa hänsyn i trafiken, men varför ska man ta hänsyn till folk som inte gör det själv? Så jag gav han fingret. Mitt vänstra långfinger. Han visade sitt. Han bemödade sig inte att slå till blinkersen, men hade inga bekymmer att räcka långfingret.

Men skit i det, nu e det dax för mig att duscha och sedan ska jag nog gå och lägga mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andree

Hej jag heter Andree och är närmare en gubbe än en grabb. Bor tillsammans med min sambo och min dotter i ett renoveringsobjekt jag köpte när jag var nitton år som vi renoverar när ork och lust infinner sig. Jag har just startat min föräldraledighet och tycker att det är spännande att få vara tillsammans med min dotter hela dagarna.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela