Andree

Tandläkarnas skräck del 2

Publicerad 2008-03-10 17:16:56 i Allmänt,

Jaha, så har man lagat tanden.

Jo, jag fick betala för den, då dom menade på att jag bitit itu den, tyvärr svårt att motbevisa...

Men den tandläkaren jag hade idag var många gånger bättre än den jag har i vanliga fall. I vanliga fall när man får bedövningen "tjongar" dom in den i tandköttet så det gör ont i början och mer än halva ansiktet blir bedövat och en ganska viktig hygienisk funktion försvinner, förhindrandet av dregel. Jag får även svårt att göra mig förstådd då koordinationen mellan tunga och läppar försvinner. Men idag kände jag inte ens när jag fick den. Sitter fortfarande och väntar på "tjonget". Och inte dreglade jag i heller.

Hålet blev lagat och det med stor noggranhet dessutom. Fick mina framtänder "avgradade" både uppe och nere, fanns risk för att emaljen på alla tänderna skulle spricka annars. En annan tand med för mycket fyllningsmassa blev nerslipad, så nu kan jag äntligen stänga munnen ordentligt. Något jag inte kunnat på ett par år. Han gav helt enkelt ett proffsigt intryck, och jag ska fanimej testa att byta till denne tandläkaren.

Fast lite ont i tanden har man ju, måste nog vila mig resten av kvällen. Har hört att det hjälper om man tittar på typ The Simpsons eller något bilprogram på Discovery.

Vi får väl se hur det går...

Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2008-03-10 17:20:26

Jag tror snarare att det hjälper med lite matlagning, tvättning och diskning. Det måste vara dunderkuren för onda tänder! ;)

Postat av: Andree

Publicerad 2008-03-10 17:23:20

Nej, nej, nej, helt fel, det du pratar om är kuren för träningsverk.

Postat av: Sandra

Publicerad 2008-03-10 17:24:30

Andree: Knappast. Det enda som hjälper mot träningsvärk är vila, vila och en snäll man som lagar middag, tvättar och diskar. Tro mig!

Postat av: FAR

Publicerad 2008-03-11 19:55:07

Äntligen...... han kan stänga munnen.
Nu kanske Sandra också kan få en syl i vädret.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andree

Hej jag heter Andree och är närmare en gubbe än en grabb. Bor tillsammans med min sambo och min dotter i ett renoveringsobjekt jag köpte när jag var nitton år som vi renoverar när ork och lust infinner sig. Jag har just startat min föräldraledighet och tycker att det är spännande att få vara tillsammans med min dotter hela dagarna.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela