Andree

Melodifestivalen#5 Andra chansen

Publicerad 2008-03-09 22:40:46 i Musik,

Jag satt och såg andra chansen igår med min sambo. Men jag måste säga att det var en onödig tävling med utslagningar eftervarandra. Blev tyvärr trött på att höra låtarna en andra gång. Men dom måste ju ha in sina pengar till hyra av lokaler och sådant. Synd att det egentligen är mina pengar dom vill åt. Men jag hejade på Suzzie Tapper. Det var nog bara hon och Sibel som var något.

Men skrällen som alla snackar om är ju Carola. I filmer hör man ofta: There´s no I in teamwork. Jag tror hon har ändrat så att det passar henne till: There´s no WE in egoism. Låten va egentligen bra, men när Carola kör sin egen stil blir det bara skit av allt, trots att det lät bättre nu än förra gången.

Jag har egentligen inget mer att tillägga, tyckte det blev långtråkigt så det roliga försvann av sig självt.

Ser däremot fram till finalen. Läste att Charlotte var segertippad, men det hoppas jag inte. Läste också att Christer låg en bra bit ifrån sista plats, och att skånska Frida låg där. Skandal. Christers låt Europa låter värre än alla Vikingarnas låtar tillsammans.

Jag brukar endast få gåshud när något är riktigt pinsamt på tv. Som Luuks Bondimitation tillsammans med Lasse Berghagen, riktigt dåliga reklaminslag på tv, vissa inslag i Idol. Eller Christer Sjögrens bidrag.
 
Men jag fick fanimej gåshud av Sanna Nielsen, för det var riktigt bra. Me like.


Så här tycker jag.
1 Sanna
2 Rongedahl
3 Frida
4 Sibel
5 Linda Bentzing
6 Charlotte Pirelli
7 Amy diamond
8 Nordman
9 Stenkross
10 En torktumlare med obalans
11 En dieselmotors knackande
12 Bebisskrik
13 En stucken gris
14 Arga tanter
15 När besticken skrapar mot tallriken
16 BWO
17 Dåligt hjullager på motorvägshastighet
18 Tandläkarborr
19 Naglar mot griffeltavla
20 Christer Sjögren

Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2008-03-09 23:01:13

Du är rolig du... Men jag håller med dig... Fast Bengtzing är för högt upp på den listan!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andree

Hej jag heter Andree och är närmare en gubbe än en grabb. Bor tillsammans med min sambo och min dotter i ett renoveringsobjekt jag köpte när jag var nitton år som vi renoverar när ork och lust infinner sig. Jag har just startat min föräldraledighet och tycker att det är spännande att få vara tillsammans med min dotter hela dagarna.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela