Andree

En sådan där dag...

Publicerad 2008-03-27 21:33:54 i Allmänt,

Det hela började med att min mobils alarmfunktion drog igång vid 06.25. Med en van hand stängde jag av det eftersom att jag visste att den skulle ringa igen vid 06.35. När den gjorde det gick jag upp och bredde mina mackor och gick sedan på tjottahejti och gjorde vad som behövdes där. Medans jag gjorde vad som behövdes där, mindes jag en dröm jag hade haft under natten. Jag drömde att jag var på jobb och att jag va så pinkig att jag inte insåg att dom hade slitit bort toastolen. Det slutade med att jag fyllde en hel tio-liters spann. Vad drömmen har med detta inlägget har jag ingen aning om, mer än att min sambo och tillika korrekturläsare och censur är på kalas idag.

När jag var färdig med det klädde jag på mig och innan jag drog tröjan över huvudet tänkte jag att jag bör nog squisha på mig lite luktegott. Detta gjordes inte för att imponera på damerna på jobb, utan mest för egen trevnad. Vad jag inte tänkte på var att kolla åt vilket håll korkhålet var riktat, så jag sprejade rakt in i mitt högeröga. Det gjorde ont. Med ett ömmande, men dock ändå väldoftande öga, gick jag upp till min käraste för att säga hejdå innan jag stack till jobb. Mitt jobb ligger öster om mitt hus så jag hade morgonsolen rakt in i bilkupén och trots solbrillor modell pilotmegastora, så rann mitt öga hela vägen till jobb.

Innan jobbade jag i Helsingborg, men nu har firman flyttat till Svalöv. Eller rättare sagt, håller på att flytta. Eller rättare sagt, försöker hålla på att flytta. Fabriken i Hbg var stor, och fabriken i Svalöv är liten. Redan innan flytten var det klent med utrymme. Nu sedan tisdags har jag hjälp lagernissen att flytta in alla sakerna. Eller rättare sagt försökt. Ni ska veta att fabriken är igång som vanligt, och ingen avdelning är så att säga entledigade under flytten för att kunna hjälpa till. Nu på morgonen skulle vi röja undan på ett pallställ. Efter ca 20 minuter blev man tvungen att hjälpa en snubbe att köra en pall från ena sidan fabriken till den andra.

Bara för att kunna göra det var man tvungen att flytta på 3 pallar för att kunna göra det. På vägen dit ropade en tanta att hon ville ha hämtat en pall från lagret, högst upp i pallstället. Det är bara det att för att kunna få in alla pallarna som kommit från Hbg har dom blivit tvugna att ställa pallarna lite här och där, där det fanns plats. Så det var kanske 5 pallar i vägen och ingenstans att ställa dom, det blev till att köra in i en annan avdelning och möblera om de pallar som fanns där inne för att kunna flytta på de 5 som var i vägen för den pall som var högst upp i pallstället.

Låter det jobbigt? Allt detta hände innan frukost. Plus att chaufförerna som flyttar godset från Helsingborg ställt det i vägen för truckladdaren, så truckens batteriindikator har växlat från ängsligt gult till ilsket rött idag. Nämnde jag att det är den enda truck vi har på företaget. I alla fall fungerande. Och så här har det varit hela dagen. Dessutom så kom det nog ca 5 lastbilar med gods från fabriken från Helsingborg idag. Plus ordinarie transporter.Trots att vi inte alls har plats för det.

Det är väl inte så svårt att fatta att det egentligen inte håller. Det är det ingen på företaget som tycker. Förutom cheferna. Förra veckan var jag med och hjälpte till att tömma fabriken i Hbg, och personalchefen där var inte sen att hjälpa till -med att peka och berätta hur han ville ha det, dessutom hade han inga bekymmer med att ifrågasätta allt man gjorde om det var så att han inte tyckte att det var rätt. I morgon kommer denna snubbe att komma till Svalöv. Och det ser man ju fram emot. Undrar om man ska ta med sig pengar i morgon när jag ska till jobb, det brukar väl kosta inträde på cirkusar?

På eftermiddagskaffet gick jag i alla fall ut och satte mig i solen och njöt av solskenet, det onda i ögat hade gott över så där var det inga problem. Då kom det ut en annan kille och sa:
-"Jasså det är här du gömmer dig, har du suttit här sedan middan?  Jag har inte sett dig alls sedan dess".
Jag fattar ju att han skojade, men just då var det allt annat än skoj.

När jag kom hem var jag helt jävla slutkörd, och trots att jag egentligen skulle på kalas till min sambos kusin valde jag att bli hemma. Så med ett riktigt dåligt samvete har jag i alla fall städat grabbarnas burar. -Innan ni funderar mer på förra meningen så har vi marsvin, inte bäbisar i bur. Jag valde att äta makaroner med falukorv till middag, något jag inte haft på länge. Mitt i matlagningen ringde min sambo, för att kolla om det hänt en olycka på motorvägen.

Men det stod inget skrivet på nätets tidningar. Och huvudsaken är att inte sambon var involverad i det. Nere i köket igen så hade pastan blivit överkokt och stekjärnet var asvarmt. Jag slängde i mina skivor med falukorv, och brände då två av mina fingrar. Efter att korven fått fin färg på ena sidan vände jag dem och skulle kolla om det fanns något sevärt på tv. Då brände jag korvarna också...

Nu ska jag bara försöka korrekturlästa detta inlägg, sedan är det nog fanken sängen som gäller...

Over and out.

Kommentarer

Postat av: Sambon

Publicerad 2008-03-28 15:46:16

Hrm förlåt för att jag förstörde din middag! Hoppas vi får tid att mysa ikväll, puss!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andree

Hej jag heter Andree och är närmare en gubbe än en grabb. Bor tillsammans med min sambo och min dotter i ett renoveringsobjekt jag köpte när jag var nitton år som vi renoverar när ork och lust infinner sig. Jag har just startat min föräldraledighet och tycker att det är spännande att få vara tillsammans med min dotter hela dagarna.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela