Andree

Jag vill bli rastlös.

Publicerad 2008-07-04 22:49:40 i Allmänt,

Usch. Det är fredag kväll, och jag ska alldeles strax gå och lägga mig. Jag ska jobba i morgon och jag har ingen lust. Det är kris på jobb. Vi ligger efter som fan. Eller, nej det gör vi faktiskt inte, det är så att någon på kontoret har "sålt" mer enheter än vad vi hinner med att tillverka, och lovat att skicka ut det innan semester. Det fick vi reda på idag vid middagen. Två minuter senare gick hon på sin egen semester. Med andra ord slutade hon tidigare idag.  Tack ska du ha, ska jag komma ihåg. Jag har börjat sex varje morgon hela denna veckan och slutar fyra (tio timmar om dagen), och cirka tre dagar förra veckan och jag har för mig att jag gjorde det någon dag i förrförra veckan också. Lik förbannat ligger vi efter som fan. Inte så konstigt om dom på kontorssidan tar emot beställningar för mer än vi hinner tillverka. Vem tror ni får stressa som fanken?

Kontoristen till kunden:
-Javisst, hundra tusen filter till på måndag? Ordnar vi.
Eller:
Förmannen till arbetaren (mig):
När du blir färdig med dom sjuttiofemtusen så ska du fortsätta med hundratusen andra.

Ge mig ett kontor och en telefon så ska jag fan se till att få företaget sysselsatt. Risken är att skånes läkare och psykologer också håller sig sysselsatta. Hursomhelst, min övertid kommer sig av att jag behöver komptimmar intjänade tills December då jag, som ALLA i min omgivning vet, ska till Venezuela i två veckor och sedan ta två veckor ledigt hemma. Jobbar jag sex till fyra tjänar jag in lite mer än en dag i veckan. Eftersom jag ska jobba i morgon i åtta timmar och kommer att ta det som övertid mot komp så kommer jag slippa en veckas övertid. Skönt. Jag är tyvärr redan trött på det. Men skit i det, kommer säkert att vara värt det i slutändan.

De senaste fem gångerna jag gått och blivit rastlös i hemmet så har jag alltid blivit sugen på att bygga en bilbyggmodell. Jag blir alltid rastlös när jag inte kan köra iväg och handla en bilbyggmodell, men idag så låg jag för en gångs skull steget före och köpte ett par stycken. Nu går jag bara och väntar på att bli rastlös. Fast nu ska jag gå och lägga mig, typ tio i elva en fredagkväll...

Suck...

Over and out.

Kommentarer

Postat av: Mor

Publicerad 2008-07-07 13:19:55

Andree jag kan förstå att du blir, rastlös och då köper dig en ny Bil, Inte en riktig utan en modellbil som du kan rasta av dig på. Tänk om din far kunde göra så, när han blir rastlös. Nej han köper riktiga bilar när han är rastlös. Nästa gång han blir det ska jag påminna om att en modellbil, som han själv kan bygga

Ha det / mor.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andree

Hej jag heter Andree och är närmare en gubbe än en grabb. Bor tillsammans med min sambo och min dotter i ett renoveringsobjekt jag köpte när jag var nitton år som vi renoverar när ork och lust infinner sig. Jag har just startat min föräldraledighet och tycker att det är spännande att få vara tillsammans med min dotter hela dagarna.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela