Andree

Svensk sommar.

Publicerad 2008-07-18 19:43:42 i Allmänt,

Till fikat idag så strötittade vi på Oprahs show. Det handlade om att ändra på sitt liv. Det är väl ok, det finns många tillvägagångssätt: vinna storkovan på lotto, fettsuga sig, göra slut med fyllot som bara sitter i soffan och dricker hela dagarna. Jag talar naturligtvis inte om mig själv, om nu någon började undra. Det som både madammen och jag hakade upp oss på i detta fallet var att om man verkligen ville något och bara önskade sig det så skulle det hända förr eller senare.

En tants firma gick lite knaggligt, så hon gick och lade sig på kvällen och önskade att hon nästa dag skulle få ett par mail ifrån ett antal klienter. Nästa dag så fick hon verkligen det och nu gick hennes firma skitbra och hon tjänade storkovan. Personligen så tycker jag att detta låter som en blandning av en Disneyfilm och alla dessa satans kedjebrev som bombarderar min mailbox. Gör si och gör så inom en timme och allt kommer att gå bra, för en tjej som gjorde detta hit och dit vann pengar, och en annan som inte gjorde det blev av med jobbet.

Då undrar jag:
Och hur vet du det? Du har ju nyss skrivit det!

Det jag egentligen skulle komma fram till att vi för skojs skull skulle testa detta: I morgon kommer en liten tjockis ringa på min bilannons som ligger ute sedan ett bra tag, och han kommer att köpa den och han kommer inte ens att pruta. Dessutom så är hans fruga som följer med trevlig.
Vi får väl se...

And now for something completly different.

Idag så for vi upp till IKEA och provsatt en massa soffor och fåtöljer, mest för att fördriva tiden. Jag kan gå i god för att det är trevligt. Har du inget att göra i morgon, kör till IKEA och provsitt en massa soffor och titta på folket som stressar fram och tillbaka. Efter det så gick vi in till Väla, strosade runt i en del affärer, sådär lite planlöst och handlade det som verkade intressant. När vi var färdiga där så handlade vi varsin glass och gick ut. Nu kom vi på att bilen var på andra sidan av parkeringen och det hade just börjat regna. Vi välkomnade den svenska sommaren genom att i ett lugnt tempo sakta strosa tillbaka till vår bil, ätandes våra glassar. Är det svensk sommar så är det.

Nu kallar madammen att det är mat, så det är väl lika bra att gå och äta. Sedan ska vi spela lite TP och förhoppningsvis lite Monopol. Oj nu kallade hon igen, bäst att rusa.

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andree

Hej jag heter Andree och är närmare en gubbe än en grabb. Bor tillsammans med min sambo och min dotter i ett renoveringsobjekt jag köpte när jag var nitton år som vi renoverar när ork och lust infinner sig. Jag har just startat min föräldraledighet och tycker att det är spännande att få vara tillsammans med min dotter hela dagarna.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela