Andree

En veckas semester kvar.

Publicerad 2008-07-26 14:02:09 i Huset,

Planen var enkel men omfattande. Utnyttja hela min semester till att rusta upp så mycket som möjligt här hemma.

Detta inkluderade att jordhögen på ca 2 kubik skulle bort, garaget skulle rensas, barkmull i stora lass skulle inhandlas, fasaden på baksidan skulle svabbas av, grunden skulle målas, planket intill grannen skulle oljas in, likaså trädäcket på framsidan plus en massa annat. Det enda som till hundra procent är färdigt är just trädäcket på framsidan. Jordhögen svalde en hel vecka, då vi samtidigt utnyttjade jorden till att bredda vår rabatt. Men halva högen ligger där som ett öppet sår i en annars trevlig trädgård. Intill jordhögen ska vi så småningom bygga ett plank, men ett träd mitt i tomtgränsen komplicerar själva byggandet av planket.

Garagerensningen var planerad till måndagen den 21:a, men kom på att mor fyllde år på måndagen så den blev förflyttad till tisdagen. Skytteltrafik till tippen med bilar och är nu nästan färdiga med det med, ska bara få undan lite småplock och få in alla däcken igen. Mitt i garagerensningen var det planerat att far skulle komma ut och hjälpa mig med att koppla in en vattenpump till brunnen, men under rensningens gång kom vi underfund med att det var något tjall med strömmen och något ljuse fanns inte att uppbringa. For till biltema för att inhandla diverse kopplingsdosor och sladdar och mög. Kom hem, far kom ut och han tittade på det och efter någon timme kunde det konstateras att det gått fukt i proppskåpet, illa nog bara det, men det var tyvärr inte det enda. Tydligen så har denna fukt funnits en bra tid (är inte ute i garaget så ofta) då sladdarna rostat sönder och nu är vi tvugna att anlita en elektriker.

Det har varit två hektiska veckor med mycket arbete och dålig sömn, som gjort att allt det andra i hushållet kommit lite på efterkälken. Madammen for till Huvudstaden igår för att gratulera en släkting, och jag ska knata hem till mor och gratulera henne om cirka tre och en halv timme. Tiden där emellan tänkte jag försöka få undan lite här hemma, inte för att hon har sagt det, eller gjorde antydan på det. Jag tror inte ens att hon förväntar det av mig. Diskmaskinen går på högvarv, termometern klättrar allt högre uppåt, grannbarnen svalkar sig i poolen men jag går på tomgång. Men jag ska nog ha en kopp kaffe först.

Nu har jag bara en vecka kvar på mig att avsluta allt vi har påbörjat.

Over and out.

Kommentarer

Postat av: Madammen

Publicerad 2008-07-27 23:18:45

Chilla ner min älskling!

Nu har vi en underbar vecka semester tillsammans med superfint väder och en massa grillning och slappande! Puss!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andree

Hej jag heter Andree och är närmare en gubbe än en grabb. Bor tillsammans med min sambo och min dotter i ett renoveringsobjekt jag köpte när jag var nitton år som vi renoverar när ork och lust infinner sig. Jag har just startat min föräldraledighet och tycker att det är spännande att få vara tillsammans med min dotter hela dagarna.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela