Andree

meterologwannabe.

Publicerad 2008-07-19 13:40:48 i Allmänt,

Tänkte bara kortfattat berätta om gårdagens köp. En klockradio som visar tid, dag, datum och år. Kan vara bra att hålla reda på åren om man råkat festa för mycket. Dessutom så visar den temperaturen och det är ju också fräckt, men fräckast av allt är att den visar vädret. Det berättar om det regnar eller om det är sol och så vidare. Fast egentligen så är det ju bara att titta ut genom fönstret för att ta reda på detta. Men jag skulle förstås tro att den känner av och visar lite i förväg med. Inte nog med det så visar den månfas och sånt, om man nu tycker att det är kul, och den får en radiosignal i från något atomur i Tyskland som nästintill dead on rätt i tid. Tyckte jag läste att avvikelsen var typ en halv sekund på tusen eller miljoner år. Vilket det än var så lär jag ju aldrig uppleva det. Men jag har inte hittat radiobiten, så med andra ord så är det bara en klocka än så länge.

Gårdagen avslutades med ett parti TP och en runda Monopol. Det finns dåliga förlorare, men det finns även dåliga vinnare, som hånar, pikar och är skadeglada över de andra. Jag har kommit på att jag är en av dem. Till madammens ilska och förtret. Det lär nog dröja innan hon går med på att spela det igen.

Over and out.

Kommentarer

Postat av: Mor

Publicerad 2008-07-20 18:03:25

Hej Andree

kan tänka att du försökte, göra om spelreglerna så du fick, vinna. Men kan tro att Sandra kom på detta.

Kram mor

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-07-22 23:46:55

nej, jag har, tro det eller ej, slutat med att ändra spelreglerna. Det var bara med mina syskon jag gjorde det och nu är det ju hundra år sedan...

Nu mer så vinner jag av skicklighet.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andree

Hej jag heter Andree och är närmare en gubbe än en grabb. Bor tillsammans med min sambo och min dotter i ett renoveringsobjekt jag köpte när jag var nitton år som vi renoverar när ork och lust infinner sig. Jag har just startat min föräldraledighet och tycker att det är spännande att få vara tillsammans med min dotter hela dagarna.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela