Andree

Jisses kors.

Publicerad 2008-07-15 23:25:13 i Allmänt,

Kortfattat vad som hänt sedan sist:

Fredag:
Var jäkligt trött efter att ha jobbat i 22 timmar i sträck, hela dagen softades, men kom inte riktigt "på rätt köl". På kvällen kom en kompis och vi snackade lite och "catcha up" vad som hänt varandra sedan sist. Vi skulle på samma fest dagen efter så vi snackade lite om detta, efter ett tag kom en annan gemensam kompis med sin Volvo Valp, som han bjöd på en åktur med. Sedan var det nog sängen som gällde.

Lördag:
Förmiddagen ägnades åt att förbereda inför festen, Sandra gjorde sig om än ännu snyggare, och jag, ja jag gjorde väl ett försök i alla fall. Vi pumpade cyklar till höger och vänster men när det var dags för avfärd hade jag punka på bakdäcken på båda mina cyklar. Det var bara till att skjutsa madammen ut till festen och sedan till att ragga en ny cykel. Jag fick låna en på det enda och mest allvarliga villkoret: att jag behöll skitet. Efter "lite" festande slutade det med att alla ville sätta sin prägel på den stackars hojen och till slut såg den för jävlig ut. Kolla här. På vägen in gick det lite vingligt, och så här i efterhand kan jag väl erkänna att minnet sviker mig lite, jag var fortfarande trött sedan torsdagen så lite lättpåverkad var man väl. Men att jag skulle ha "moonat" på motorvägsbron för förbipasserande bilar, tja det man inte minns har väl inte hänt va? Jag blev av med hela gänget när jag svängde inom Statoil och en stor del av resterande kvällen ägnades åt att hitta dom. Men annars var det kul.

Söndag:
Bakis.

Måndag:
Då vi försöker minska i omkrets och har den senaste veckan följt en ny diet så var det dags för vägning och mätning. Då dett var första gången sedan vi startade så var det spännande att se om det skett någon förändring på en vecka. Man kan väl sammanfatta det som att jag är lika tung som innan, men minskat två centimeter både i midjemått och där jag är som fetast. tyngden kan ha att göra med att söndagen inte var så smalmatig utan där gällde det att "reparera skadorna".
Sedan så drog vi igång med trädgården, men kom inte så långt, mestadels på grund av en helsikes massa rötter. Körde till Bauhaus och handlade kantpinnar.

Tisdag:
Veckohandlade, två lass på tippen med sten och sedan ägnades mestadelen av dagen till att anordna rabatten. Mor och far kom ut en sväng på kaffe och vi snackade lite om allt möjligt. Nu på kvällen bestämde vi oss för att vi ska lägga trädäck och med ens så insåg jag att jag skulle behöva ytterligare tre veckors semester till för att hinna med allt. Men vi får väl se.

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andree

Hej jag heter Andree och är närmare en gubbe än en grabb. Bor tillsammans med min sambo och min dotter i ett renoveringsobjekt jag köpte när jag var nitton år som vi renoverar när ork och lust infinner sig. Jag har just startat min föräldraledighet och tycker att det är spännande att få vara tillsammans med min dotter hela dagarna.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela