Andree

Ger snart upp.

Publicerad 2008-07-17 23:32:49 i Huset,

Nu är vi riktigt trötta på våran jordhög. Vaknade med något som endast kan förklaras som träningsvärk i högra handleden. Jag fick problem med allt jag än tog mig till. Efter en liten stunds trixande och bökande och ajande och ojande, så bad jag nästan på mina bara knän att vi skulle skita i högen tills vidare, då den sväljer alldeles för mycket tid. Så efter att rensat hörnan på ris och ros och stubbar och stockar och allt vad där nu var och slängde det på släpet så drog vi till Plantagen i Rydebäck.

Syftet med denna rabatt var att få den lite lummig, mysig och gammaldags, så vi gick gång upp och gång ner och jag plockade på mig allt som såg trevligt ut. Hon som satt i kassan fick nog en smärre chock av alla blommor, för hon kunde inte hantera rullbandet ordentligt och det lät som om alla blommorna krossades i slutet. Sedan fick jag en chock när det skulle betalas. Men skit i det. Snyggt blev det i alla fall.

I morgon så ska vi fara ner till Bauhaus och handla täckbark och handla en lodstock, så att vi kan göra sista finliret på rabattkanten intill grannen. Längre fram under semestern ska garaget rensas och vattenpump kopplas in (hoppas att du kan hjälpa mig, far) och ett trädäck skruvas ihopa. Sedan är det bara frågan vad som händer med jordhögen? Man kanske kan gräva ett riktigt djupt hål och slänga ner det där...

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andree

Hej jag heter Andree och är närmare en gubbe än en grabb. Bor tillsammans med min sambo och min dotter i ett renoveringsobjekt jag köpte när jag var nitton år som vi renoverar när ork och lust infinner sig. Jag har just startat min föräldraledighet och tycker att det är spännande att få vara tillsammans med min dotter hela dagarna.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela