Andree

Arbetsläger, eller jord - GRATIS.

Publicerad 2008-07-16 23:24:37 i Allmänt,

Nu är jag less på det. Vi har grävt och skyfflat och donat och grejat med den satans jäkla komposthögen i två dagar nu, men det känns som det inte händer något. Den nye rabatten är i princip färdiganlagd, ska bara väga in den så det ser snyggt ut. Ändå så är det cirka hälften kvar av jordhögen. Visserligen så ska vi sätta rabattkant in till grannen också, och slänga dit lite jord, men det är ändå inte så pass mycket så att vi blir av med högen. Morgondagen kommer att ägnas till att åka skytteltrafik till tippen med en massa jord. Ni som läser, behöver ni -om bara det allra minsta- jord så kom ut och ta så mycket ni behöver i morgon, kan till och med bjuda er alla på en skvätt kaffe om det hade hjälpt.

Madammen och jag har jämfört våra idéer om trädäcket och kommit fram till att det kommer att bli skitbra, det är bara det att vi skulle behöva måla om grunden innan vi lägger det för sedan är det för sent. Vi skulle behöva tvätta hela fasaden med en högtryckstvätt, men för att kunna koppla vatten så måste vi rensa hela garaget från en massa mög och det tar nog två om inte tre dagar. Jag kallar inte detta för semester, jag kallar detta för arbetsläger. Ska bli skönt att börja jobba så att man kan ta det lite lugnare ;). Nä skämt åsido, det är jobbigt nu men det är bättre att slita som satan nu, så kanske vi kan ta det lugnt i slutet av semestern.

Ska nanna kudden, i morgon är en ny arbetsdag.

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andree

Hej jag heter Andree och är närmare en gubbe än en grabb. Bor tillsammans med min sambo och min dotter i ett renoveringsobjekt jag köpte när jag var nitton år som vi renoverar när ork och lust infinner sig. Jag har just startat min föräldraledighet och tycker att det är spännande att få vara tillsammans med min dotter hela dagarna.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela