Andree

Venezuela

Publicerad 2008-02-24 16:46:23 i Resor,

Ok, det hela började med att min sambo och jag satt och åt en väldigt sen frukost och tittade på Oprah, för gott och väl 6 månader sedan. Där satt hon och orerade om Planet Earth. Idag kommer jag inte ihåg direkt alla inslagen, men vi bestämde oss ganska snabbt att vi skulle köpa den boxen. Och vilken box sedan.

I en av skivorna visade dom bilder från Angel Falls från Venezuela, och det var imponerande bilder som skickades ut från tv skärmen och in i huvudet på mig. Nästan omedelbart blev det ett drömresmål, tänk att kunna bevittna detta fall på 979 meter, och att veta att det inte kommer från en källa eller vad man kallar det, utan att det är regnvatten. Varm ånga från havet åker in över Venezuela, och tvingas upp över de höga bergen. När den fuktiga luften kyls ner blir det regn, som sedan rinner ut i vattenfallet. Det regnar nästan varje dag där uppe!! Sanslöst imponerande.


Angel falls

Sedan ett tag tillbaka har Sandras far sagt att han skulle bjuda på en resa till ett okänt mål när han fyller jämnt. Destinationerna har varierat lite på en massa intressanta resmål, men för ett tag kom Isla Margarita på tal. Med mitt dåliga lokalsinne förstod jag först inte var detta låg, men samma stund som jag fick reda på att det låg utanför Venezuela -och- att det fanns extra resor man kunde köpa till just nämnda Angel Falls, blev jag skitglad. 


Snabb förhandling och överläggning med ekonomichefen i huset - läs min sambo - kom vi överens om att denna extra resa var något som vi bara var tvungna att spara till, säkert den enda chansen vi får att se detta i våra liv. Som tur var så var det inte svårt att övertala henne i denna fråga, däremot är det jobbigare när det kommer till bilar, xboxspel och dylikt, märkligt.

Efter att vi hade diskuterat vårt intresse för svärfäldrarna visade det att detta var något som dom också ville göra, och lyckan var total. Efter att ha kollat runt lite olika resebolag blev även denna extra resa till angel falls betald av Sandras föräldrar. Men vi ska inte bara titta på vattenfallet, utan vi ska vara ute i djungeln i 3 dagar, och fiska piraya, sova i hängmattor mm. Det kommer att bli en hel upplevelse att se fram emot. Dessutom ska vi ut på snorklingssafari, något som jag också alltid velat göra. Och om allt går vägen kommer vi kanske även att testa på djuphavsfiske.


Vi kommer att bo på ett hotell med all inclusive, något jag aldrig gjort tidigare. 7 pooler, Flera barer, buffé- och à la carte-restaurang, tyder på att det även kommer att bli mycket avslappnat. Det finns med andra ord en hel del att se fram emot. Det är bara 10 månader kvar.

Det kommer säkert att gå undan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andree

Hej jag heter Andree och är närmare en gubbe än en grabb. Bor tillsammans med min sambo och min dotter i ett renoveringsobjekt jag köpte när jag var nitton år som vi renoverar när ork och lust infinner sig. Jag har just startat min föräldraledighet och tycker att det är spännande att få vara tillsammans med min dotter hela dagarna.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela