Andree

Melodifestivalen#3 = Hemtema och tinnitus

Publicerad 2008-02-23 22:04:20 i Musik,

Jag känner att jag tyvärr inte kan ge ett utlåtande om kvällens bidrag, för att jag missade de 2 första låtarna. Det var så här att jag och min sambo (tillsamans med mor och far och syskon) var hos min mormor som fyllde år, och vi hade tänkt att se på det där. Innan melodifestivalen så skulle vi se på postkodmiljonären. Det visade sig att hennes tv hade tinnitus, i alla fall lät hennes tv så, beeeeeeeeeeeeeep. Skitjobbigt. Min kära mormor är halvdöv, trots att hon själv hävdar motsatsen, så hon hade inga bekymmer att se på tv. Men ni kan tänka resten som satt där med fingrarna i öronen och led. Kvart i åtta, alltså innan det började, bestämde vi oss (jag, sambon och mina småsyskon) för att vi drar hemåt igen.

Jag har ju radio i bilen, så vi planerade att lyssna på det på vägen hem. Min bilstereo inhandlade jag på ett varuhus med billiga varor som egentligen är skrot, redan innan det paketerats på fabrik. Varuhuset påstår sig vara specialicerad på bildelar, men i deras kataloger representeras ca 15-20% av bildelar. Resten består av cyklar, skåpshantag, trallskruv, flytvästar och annan onödig skit. Jag visste visserligen att stereon skulle vara kass, men den var så oförskämt billig, så jag tyckte att om man bara kunde spela cd/mp3 så var det värt pengarna. Man kunde spela via minneskort och usb också, men denna funktionen rök efter ca 7 månader. Jag har aldrig lyssnat på radio i bilen innan, och nu vet jag också att det inte ens går. Med volymen på max, så lät det som om bilen sidan om hade volymen på max, och att vi lyssnade på det, om ni fattar vad jag menar, och att alla i min bil satt och klappade i otakt med musiken. Skit jobbigt. Kom hem lagom till Fridas bidrag, men jag var så stressad och förbannad på hemtema -vad dom egentligen borde ha hetat- att jag inte riktigt kunde lyssna på låtarna i lugn och ro som jag gjort innan.

Men jag tyckte faktiskt att kvällens bästa bidrag stod Björn Gustavsson för. Hur jävla rolig som helst. 



Vill passa på att säga att jag är ledsen för att det blev ett abrupt avslut hos mormor, inte vad någon av oss som stack hem ville. Sorry. Grattis än en gång mormor, du har alltid varit en viktig person i mitt liv. Kram.

Kommentarer

Postat av: FAR

Publicerad 2008-02-23 22:52:02

Lite nyfiken. Vad tippade FAR denna vecka?
Hade han rätt IGEN?
Sorry, kunde inte låta bli.

Postat av: Andree

Publicerad 2008-02-23 22:55:18

jovisst hade du det.

Postat av: Sandra

Publicerad 2008-02-23 23:43:17

Du är sötast vännen!
Och jag vet vad vi ska köpa till A-L i julklapp ;)
Pöss

Postat av: Sandra

Publicerad 2008-02-24 22:18:49

Björn Gustafsson rules :D
Men jag tycker han har lite samma stil som Björn Rosenström i sina låtar... Men det är kanske bara jag?!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andree

Hej jag heter Andree och är närmare en gubbe än en grabb. Bor tillsammans med min sambo och min dotter i ett renoveringsobjekt jag köpte när jag var nitton år som vi renoverar när ork och lust infinner sig. Jag har just startat min föräldraledighet och tycker att det är spännande att få vara tillsammans med min dotter hela dagarna.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela