Andree

Melodifestivalen#2

Publicerad 2008-02-16 22:17:00 i Musik,

Jaha, då har jag suttit och tittat på ytterligare en deltävling med tanten. Denna veckan tyckte jag att utbudet var lite bättre. Jag orkar inte skriva så mycket så jag snabbresumerar dom låt för låt.

Ola - Jag tyckte att denna låten var en kopia av John Farnams: We´re not gonna sit in silence. Fast sämre

Lasse Lindh - Jag tyckte inte att denn låten kom igång riktigt. Som att äta en god middag och komma på kocken glömt salta.

The Nicole - Borde inte dom som bestämmer över melodifestivalen kollat om hon kunde sjunga innan hon gav sig ut på scen, mest pinsamt. Sådan låt man kan ha en pissepaus under.

Alexander Schöld - denna låt var ok, men den kom inte vidare och det tyckte jag var rätt.

Rongedal - Dessa gillade jag skarpt, påminde om Mika. såg dom i så ska det låta första gången och dom är helfestliga, trodde dock inte att dom skulle klara sig så bra, men det gillade jag.

Sanna Nielsen - Jag kände på mig att denna skulle gå vidare direkt, för det var en fin låt.

Andra generationen - Roligt initiativ att ha en helt annan stil. Men med en annan text hade den kanske varit bra.

Johnson & Häggkvist - Jag var helt hundra på att denna skulle gå vidare, om inte för en bra låt så på grund av namnen. När Häggkvisst insåg att dom inte gick vidare tyckte jag det påminde om när Joey i Vänner inte vann en Soapie. Såg lite kul ut.

Ringde min far och denna veckan var vi överens om vilka vi gillade. Så denna gång uteblir gliringarna.

Glöm inte att kolla vad tanten tyckte.
Tack och hej.

Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2008-02-16 22:53:18

Tanten???

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andree

Hej jag heter Andree och är närmare en gubbe än en grabb. Bor tillsammans med min sambo och min dotter i ett renoveringsobjekt jag köpte när jag var nitton år som vi renoverar när ork och lust infinner sig. Jag har just startat min föräldraledighet och tycker att det är spännande att få vara tillsammans med min dotter hela dagarna.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela