Andree

Melodifestivalen#1

Publicerad 2008-02-09 22:06:48 i Musik,

Jaha då har man glott på melodifestivalen. Tyckte att det var ett ganska klent startfält. Den ende låt som jag tyckte va helt ok var Suzzie Tapper, och jag tyckte nog Amy Diamond lät ok. Tyvärr så försvann sången i Poodels med E-Type bidrag, annars hade jag nog gillat dom bättre.

Men ärligt.
Handen på hjärtat.
Christer Sjögrens bidrag?
Skulle inte förvåna mig att det är yngre folk som röstat. Ser liknelser med förra årets folietomte, Vertka Zedutska eller vad han nu hette. (Nej, tänker inte lägga ner nånon som helst energi på att googla det ufot!!) Säkert hela Europas bestånd av finniga tonåringar, något roligt att skratta åt. Likadant Lasse Brandebys insats i Let´s Dance. Han dansade inte, han ville inte ens vara kvar. Fast där va det nog bara Sveriges bestånd av finniga tonåringar.

Christer Sjögren?
Suck.....
Det lät som något som skulle kunna spelas på PRO´s semesterhotell på Lanzarote eller nåt.
-Nä men du Gustav här kommer ju den låten med han snyggingen från Vikingarna, och texten passar ju så bra nu när vi sitter här å dricker våra paraplydrinkar, ja det e ju som han sjunger att man känner sig som hemma varsomhelst...

Ok, bara så att det nu inte blir fel här nu, jag kan inte säga att jag har något emot Christer Sjögren. Jag gillar bara inte hans musik, thats all. Smaken är som baken.Jag tycker faktiskt nog att man skulle slopa det här med telefonomröstningar, och införa jury igen. På så sätt hade man sluppit se folietomtar studsa runt på tv-rutan. Och folk som dansar dåligt och som ständigt blir sågade av en kunnig jury, hade sluppit att förnedra sig själv vecka efter vecka. Min sambo hade kollat på någon sida där man kunde tycka till om rätt låt hade vunnit.Nära 70% tyckte att fel låtar gått vidare, så jag vill tro att jag inte är ensam om denna åsikt

Jaja, nog gnällt.
Det är bara så typiskt, så fort alla hade sjungt en gång ringde jag min far för att se hur dom tyckte där borta hos sig.
Det visade sig att dom var 8 (åtta) st. som satt och höll på Christer, och jag mer eller mindre hånade honom för detta. Detta kommer jag att få äta upp hela resan till finalen. Jag hoppas verkligen inte att han går vidare därifrån. Det kommer bli hemskt att träffa honom då...

Skit samma. Det är ju bara musik, säkert ännu ett östeuropeiskt land som vinner i år igen, då det har blivit för dyrt för västeuropa att hålla i hela skiten. Precis som med andra jobb, "skicka det till östländerna för deras löner är minde än våra"...

Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2008-02-09 22:29:42

Helt rätt!!! SUCK för gubben!

Postat av: FAR

Publicerad 2008-02-10 13:44:00

Vad sa jag? Vem gick vidare? ;)

Postat av: jonkan

Publicerad 2008-02-21 22:38:58

Hahahaha de var fan de bästa jag läst på länge fortsätt så här många tummar upp

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andree

Hej jag heter Andree och är närmare en gubbe än en grabb. Bor tillsammans med min sambo och min dotter i ett renoveringsobjekt jag köpte när jag var nitton år som vi renoverar när ork och lust infinner sig. Jag har just startat min föräldraledighet och tycker att det är spännande att få vara tillsammans med min dotter hela dagarna.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela