Andree

STCC

Publicerad 2008-04-20 23:22:33 i Allmänt,

Dagen ägnades åt STCC på Ring Knutstorp, tillsammans med min gode vän Niklas. Vi träffas inte regelbundet men när vi gör det är det som om det var igår, och våran humor ligger strax över dagisnivå i vissa lägen. Så det har varit en skitkul dag för mig idag. Däckskrik, avgasknallar, dofter av både brända bromsar och varm E-85, och en rejäl dos snuskig humor. Dagen börjades med att tillaga picnic mat bestående av kycklingsallad. Kort och gott. Vi for hem till Niklas och åt frukost och sedan bar det av. Strålande solsken på parkeringen, och jag bestämde mig med lätthet att någon jacka skulle inte behövas, i vissa fall är jag så optimistisk att det borde betäcknas som idioti. efter en och en halv timme gick solen i moln, men trots att jag var orolig för frostskador på häcken och att jag frös ordentligt så har jag lyckats med att bränna mig i ansiktet.

Prins Carl Philip körde Carrera cup, och vi satt ett tjugotal meter ifrån hans flickvän. På bilden här nere så kan vi se att kungahuset ger sitt fulla stöd åt prinsen. Jag tror till och med att HMK Carl XVI Gustav själv har skrivit banderollen.


Nu är jag rejält trött, vill ni läsa mer om STCC kan ni läsa madammens blogg och om ni vill se lite bilder så kan ni gå in på hennes bilddagbok och klicka på 20/4. Jag ska i alla fall gå och lägga mig och drömma om rykande däck och vrålande motorer.

Over and out.

Kommentarer

Postat av: Sambon

Publicerad 2008-04-22 11:40:56

Ja, en skön dag trots frostskador.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andree

Hej jag heter Andree och är närmare en gubbe än en grabb. Bor tillsammans med min sambo och min dotter i ett renoveringsobjekt jag köpte när jag var nitton år som vi renoverar när ork och lust infinner sig. Jag har just startat min föräldraledighet och tycker att det är spännande att få vara tillsammans med min dotter hela dagarna.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela