Andree

Kungen av sand.

Publicerad 2008-04-12 13:22:54 i Allmänt,

Finns egentligen inte så mycket att berätta om vad som hände igår fredags. Jag kom till jobb ordentligt laddad för en rejäl konflikt och eftersom jag är konflikträdd och ganska mesig då det gäller konfrontationer så hade jag laddat upp mig en bra stund och så pass irriterad att jag var beredd att "smälla av". Jag berättade om att jag fått intyg från läkare, och att jag absolut inte tänkte befinna mig i det rummet överhuvudtaget, så länge det gällde glasfiber. då svarade förmannen:

- Jaja, har du intyg så slipper du.

Sen fick jag stå i monteringen resten av dagen och kommer att göra det så länge det kommer att köras glasfiber. Tänk om man hade tagit en rövare för ett halvår sedan och sagt att jag hade skaffat intyg. Eller gått till läkaren för ett halvår sedan. Men å andra sidan är det inte förrens nu bekymmerna kom. Jag hade även laddat upp mig för att bråka om att vi ska få bättre arbetsförhållanden gällande utsug och bättre andningsmasker, men då en av oss tre har gett efter och sagt att han kan fortsätta med glasfibret blir det svårt att bråka om det, -jävla typ.

Under gårdagen fick jag reda på att firman som äger vår firma, så att säga moderbolaget, tydligen har bestämt sig för att satsa trettio mille på att renovera fabriken, då dom nyligen har kunnat köpa loss lokalerna, så man får ju hoppas att ventilationssystemet är involverat i dessa renoveringar.

Jag berättade för den facklige kontaktmannen på jobb att jag ville ta ut min frånvaro som arbetsskada, och han höll med om detta, men att han var osäker på hur man går vidare med detta, men sa att under april månad ska folk ifrån fackets huvudkontor komma ner till oss under ett möte och att vi absolut skulle ta upp detta då.

På ett sätt känns det som om det mesta löst sig, men kan inte komma ifrån känslan att allt runnit ut i sanden ändå.
Huvudsaken är i alla fall att min egen hälsa är i säkerhet.


Då svärfar stack upp till Göteborg för att gå på auditions för att komma med i Idol, så ska vi under dagen bege oss till svärmor för att hålla henne sällskap och dricka lite kaffe och förmodligen snacka lite skit.

Over and out.

Kommentarer

Postat av: Sambon

Publicerad 2008-04-12 13:27:50

Hihi, heja pappa! :))

Postat av: Sambon

Publicerad 2008-04-16 22:59:24

Dags för lite update snart tycker jag... Du har ju massor att berätta och visa bilder på en viss s.a.a.b. :)) *love*

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andree

Hej jag heter Andree och är närmare en gubbe än en grabb. Bor tillsammans med min sambo och min dotter i ett renoveringsobjekt jag köpte när jag var nitton år som vi renoverar när ork och lust infinner sig. Jag har just startat min föräldraledighet och tycker att det är spännande att få vara tillsammans med min dotter hela dagarna.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela