Andree

Körslaget

Publicerad 2008-04-05 22:09:50 i Musik,

Såg precis körslaget. Har för mig att det var Caroline af Ugglas idé, om jag inte minns fel. Egentligen känns hela konceptet rätt mesigt, och jag skulle egentligen inte få för mig att sitta en lördagskväll och se en massa doande fjöntar. Jag har en syster som sjunger i sångkör i kyrkan, men mitt bristande intresse för körsång hindrar mig från att gå dit. Men med det menas inte att min syster är dålig för det.

I alla fall. Av någon anledning så hamnade vi på den kanalen nu i kväll när vi åt middag, och såg Joakim Cans från Hammerfall. Jag tänkte att om han nu har ställt upp så kan jag väl se på det. Efter ett tag dök Siwan upp, som har bott i Landskrona. Jag trodde att hon skulle representera en annan stad för hon har väl inte bott här så länge tänkte jag, men tji fick jag. Skitkul att våran lilla fina stad hamnar på kartan igen sedan Bois åkte ur Allsvenskan -05.

Att hon åkte ur ikväll var synd, men jag tror dels att det berodde på att alla finniga tonåringar som vanligtvis röstar på Lasse Brandeby och Christer Sjögren inte visste vem denna ärtiga dam är, och dels för att låtvalet var lite dåligt. Men skit samma, ska man tävla i musik, eller dans för den delen, så ska det finnas en kunnig jury som bestämmer. Då hade vi sluppit Christer Sjögren i Melodifestivalen och Lasse Brandeby hade haft gott om tid att spela in sina kriminalfilmer, vilket han enligt uppgift gjort bra.

Men. Jag måste säga att den bästa insatsen stod Brolle Jr. för. Han hade lämnat sin jäkla gitarr hemma och höll käft under uppträdandet. Det måste ha varit en bedrift. Men nu är det färdigtittat på det programmet för min del, nästan bara fjöntar kvar, om man räknar bort Joakim Cans, möjligtvis Lotta Engberg då också.

Kvällen kommer att avslutas med en film och något gott att dricka.

Over and out

Kommentarer

Postat av: Sambon

Publicerad 2008-04-05 22:22:00

Jag vet, töntigt program. Men heja Joakim och Brolle iaf. Diggar Brolles frilla stenhårt. Och Joakims också för den delen... :))

Postat av: Andree svarar:

Publicerad 2008-04-06 02:15:31

Ja, frillan är nog det enda som e ok med honom...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andree

Hej jag heter Andree och är närmare en gubbe än en grabb. Bor tillsammans med min sambo och min dotter i ett renoveringsobjekt jag köpte när jag var nitton år som vi renoverar när ork och lust infinner sig. Jag har just startat min föräldraledighet och tycker att det är spännande att få vara tillsammans med min dotter hela dagarna.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela