Andree

I morgon smäller det.

Publicerad 2008-04-10 15:17:30 i Allmänt,

Detta inlägg hör ihop med:
There´s something right with the world today and everybody knows it´s wrong och Jag har blivit lurad uuåuåå.

För det första ska jag berätta att jag varit hemma sedan jag blev dålig i tisdags. Resten av tisdagen var jag lite mör i magen om man kan uttrycka det så. I onsdags morse (igår) ringde jag till mitt jobb och fick numret till företagshälsovården, och dessa kontaktades och tid bokades till dagen efter (idag). Även om jag i går kväll kände att det onda hade gått över och att doktorn med all sannolikhet inte skulle hitta något fel på mig, så stack jag dit i morse. Som jag har sagt så om inget annat, så för att få det dokumenterat.

Jag berättade om mina symptom, min teori om vad som orsakat det och om det jag hade läst om på arbetsmiljöverket. Något annat kunde jag ju tyvärr inte göra då det onda i magen nu har lagt sig, men sa också att om jag går tillbaka och börjar att jobba med det igen, så kommer det att komma tillbaka. Han lyssnade med stetoskop på lungor och klämde lite på magen, och det visade sig att jag faktiskt är öm där jag hade ont i tisdags, sen visade jag en bit av glasfibermattan som jag klippt av materialet på jobb. Han sade att det mycket väl kan vara så att glasfiberdammet har hamnat i magen och startat en reaktion. Det slutade med att jag kommer att få ett intyg på att jag inte ska jobba med sådana typer av arbete. Måste erkänna att det känns så jäkla gott att en läkare kan bekräfta det man misstänkt en lång tid.

I morgon ska jag tillbaka till jobb. Jag misstänker att det kommer att bli ett och annat liv, men kan erkänna att jag på ett sätt faktiskt ser fram emot det. Ju mer liv, desto mer hörs det, om man kan uttrycka sig så. En sak är säker i alla fall, jag kommer inte mer att hålla på med glasfiber längre. Jag ska snacka med de kolleger som också är drabbade och ska försöka få facknissen att fatta att det är allvarliga saker det handlar om. Eftersom att flytten från Hbg var så omfattande och rent ut sagt rörig, har jag inte fått kläm på vem som är skyddsombud, men vi borde kunna snacka ihopa oss med honom också.

Ska även anmäla denna frånvaro från jobb som arbetsskada, för om vi ska vara ärliga är det ju på grund av mitt arbete som jag blivit dålig. Om det blir godkänt av försäkringskassan, förlorar jag inga pengar under tiden jag varit sjuk.

Jag återkommer med mer om detta.

Over and out.

Kommentarer

Postat av: plin

Publicerad 2008-04-11 10:50:34

härligt! kämpa på!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andree

Hej jag heter Andree och är närmare en gubbe än en grabb. Bor tillsammans med min sambo och min dotter i ett renoveringsobjekt jag köpte när jag var nitton år som vi renoverar när ork och lust infinner sig. Jag har just startat min föräldraledighet och tycker att det är spännande att få vara tillsammans med min dotter hela dagarna.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela